KLIK OP BOVENSTAANDE AFBEELDING OM NAAR DE HOMEPAGE/HOOFDPAGINA TE GAAN

vrijdag 25 januari 2013

Douche


Soms komen mensen met zaken op de proppen die je helemaal niet wilt weten. Zoals de Drentse wethouder Wassink van GroenLinks die voorstelt om onder de douche te plassen. Hij gaf zijn partij daarmee de nekslag. Een actie die Jolanda Sap en Tofik Dibi hem niet hadden verbeterd. Na dit bericht vraag ik me bij iedere GroenLinkser af ie het “ook doet”. Dan neem je die persoon toch niet meer serieus. Als Constans Pos in de raadsvergadering weer eens wijdlopig een politiek zijspoor bewandelt dan ontgaat me dat volledig en als Harriet Tiemens over de CO2 neutrale gemeente, restafval of zonnepanelen begint dan haak ik subiet af. Ik zie dan beelden die ik niet wil zien. Maar helaas, die zet je niet zomaar even uit je hoofd. Ben Wassink: je wordt bedankt!

Bij verhuisplannen moet u op uw tellen passen. Voordat u het koop- of huurcontract tekent is het verstandig om even naar de politieke voorkeur van de vorige bewoners te informeren. Dat vergemakkelijkt de keuze tussen een andere keuken of toch maar eerst een nieuwe badkamer. Een internetmeldpunt is absolute noodzaak. Meldingen kunt u voortaan kwijt op indithuiswordtonderdedouchegeplast.nl. Altijd even checken! Het wordt ook heel gewoon om een doucheplasvrij-clausule in het koopcontract op te nemen. Hoewel, volgelingen van Ben hechten daar misschien niet zo aan.

Zou die Ben Wassink er, ondanks zijn groenheid, in het geniep een Amerikaanse lifestyle op nahouden? Als een Amerikaan nodig moet dan vraagt ie immers naar de bathroom? Is het de bedoeling dat wij dat overnemen? Aardige lui hoor, die Amerikanen, maar dit gaat me iets te ver. Ik ben op mijn hoede. Als de visite vraagt waar de badkamer is dan weet ik genoeg. Daar heb je weer zo’n Wassinkist. Niks daarvan! Met onmiddellijke ingang is de badkamer verboden gebied voor mijn gasten.

De associaties wervelen door mijn hoofd. Denk eens aan de jaren vijftig van de vorige eeuw. Toen hadden de meeste woningen nog geen douche en werd er veel minder water verbruikt. Aardig onderwerp voor een andere keer. Vandaag stop ik ermee. 

Tabee, ik moet nu nodig even douchen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten