KLIK OP BOVENSTAANDE AFBEELDING OM NAAR DE HOMEPAGE/HOOFDPAGINA TE GAAN

donderdag 7 maart 2013

Zelfstandig


In een grijs verleden ben ik een blauwe maandag lid geweest van de welpen. Ik was toen een jaar of zeven, acht. Het bleek niks voor mij te zijn. Toen had ik al moeite met door anderen opgelegde discipline. Alleen  vlag veroveren vond ik spannend. Bij dat spelletje proberen twee groepen elkaars vlag te vinden en te veroveren. De Brummense politiek heeft dat spel nieuw leven ingeblazen. De regerende coalitie verstopt de vlag en de oppositie probeert die te veroveren. De Brummenezen kunnen er geen genoeg van krijgen. Kennelijk hebben ze niets beters te doen. Niet in Eerbeek en niet in Brummen. Minister Plasterk heeft natuurlijk dit soort gemeenten in het achterhoofd als hij het over gemeentelijke fusies en schaalvergroting heeft. De Brummense politiek kwalificeert zich met dit kinderachtige gedoe als overbodige-zelfstandige-gemeente numero één.

In Doesburg kunnen ze er ook wat van. Daar vlogen de politieke partijen elkaar in de haren over de locatie van afvalbrengpunten. De coalitie stond zelfs op springen. In de strijd werd geen middel geschuwd. Niets was te gortig. Regionale en landelijke media werden ingeschakeld waarbij volgens ingezonden berichten zelfs familieleden van politici in stelling werden gebracht. Ook in Doesburg hebben ze verder niets belangrijkers te doen. Vreemd! Volgens mij kan Doesburg het hoofd nu al nauwelijks boven water houden. Ik plaats daarom nog maar een vinkje op de Plasterk-lijst.


In Rozendaal worstelt de politiek met de veiligheid. Om die te verbeteren is onder meer geopperd om op de wegen bij de uitgangen van de gemeente camera’s te plaatsen. Kijk, dat is nog eens een goed plan. Ik heb nog wel een verbeterpuntje. Om van Rozendaal helemaal een gated community te maken plaatsen we er ’n muur omheen. Ook goed voor de nieuwe school. Die muur houdt kandidaat-leerlingen van buiten effectief tegen. De school wordt dan beduidend kleiner en kan best op een andere plek. Bij de gemeentelijke herindeling laten we Rozendaal dan ook ongemoeid. Daarvoor geldt dan wel de volgende restrictie. Niemand erin? Dan ook niemand eruit! En voortaan rooit de gemeente Rozendaal het helemaal zelf. Zonder hulp van buiten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten